אתר גן שמואל
חסר רכיב

אין עליכן/ם חברי גן שמואל! פינת החדשות הטובות ✨ (ליאורה אורן ומעיין תהר)

17/05/2021

אין עליכן/ם חברי גן שמואל!, ליאורה

אתמול בערב העליתי ב"מקומי" בקשה שנתקבלה ע"י חברה של לוטם,מקבוצה של משפחות מאשקלון וכפר עזה שמתארחות בגבעת חביבה מאז יום חמישי שעבר.המשפחות בקשו עזרה לארוחת חג..

ההענות שלכן/ם הייתה מדהימה..נאספו ה-מ-ו-ן פשטידות, פסטות, מאפים שונים, שניצלים, מאכלי עוף, סלטים עוגות, בכמות ובטוחה שגם באיכות מדהימה(לא טעמתי אבל הריח העיד על טיב האוכל)
הגענו לגבעת חביבה והאושר על פני חברי הקבוצה היה שווה את כל המאמץ..חבורת אנשים צעירים בעלי משפחות שנעקרו מבתיהם וכל תשומת לב כזו עוזרת לרומם את רוחם!
מחר הם יבואו להתארח פה בבריכה ובקיר הטיפוס.
אז שוב תודה ענקית לכולכן/ם לאיילת גיל ולקארן שתרמו את מה שנשאר מהבראנצ" ללוטם ולגיל שלי שעזר להעמיס ולהסיע את כל הכבודה!
בתקווה לימים שקטים ורגועים.🙏
נ.ב בתמונה רק חלק מהמשפחות.

פינת החדשות הטובות ✨
הדברים שלא תראו בטלוויזיה או בעיתון למרות שטוב הלב וגדלות הרוח קיימים כל הזמן.
חזרתי עכשיו מארוחת חג אלטרנטיבית. אלטרנטיבית בגלל שהיא לא הייתה בבית אלא בחוץ, אלטרנטיבית בגלל שהיא התקיימה על פני שולחנות ארוכים שעליהם נפרסה מפת פלסטיק שקופה, אלטרנטיבית בגלל שהיו בה הרבה משפחות ולא משפחה אחת מורחבת, אלטרנטיבית בגלל שמי שנכח בארוחה לא בישל אותה. זו הייתה ארוחת חג של עשר משפחות מאשקלון ועוד כמה משפחות מכפר עזה שנבצר מהן לחגוג הערב בביתם כמו בכל שנה, עם הכלים החגיגיים והבגדים הלבנים, כי הם נאלצו להתפנות מהבית כדי שלא להיות בסביבה של אזעקות ופיצוצים יום ולילה, שלא לדבר על פחדים קיומיים ממשיים.
גיסתי, Ayelet Percia הגיעה לפני כמה ימים עם משפחתה ועם קהילת משפחות צעירות "רוח ים" מאשקלון להתארח בגבעת חביבה. מקום מדהים באווירת קיבוץ, תנאים טובים, מדשאה ענקית, ואפילו דאגו להם למכונות כביסה, מים מינרלים והפעלות. רק מטבח לא היה להם זמין. ביום הראשון הם הכינו פסטה על הגזייה, ביום השני פיצות בטאבון שטח, ביום השלישי ההתשה התחילה להראות את אותותיה. לאחר בילוי הבוקר, כל משפחה בנפרד הלכה לקנות אוכל בקניון הפתוח של עין שמר.
התבוננתי על כל זה וחשבתי לעצמי שזה לא צריך להיות ככה. ידעתי שיהיו המון אנשים שישמחו לעזור, אנשים שנמצאים בצד שיכול לתת כרגע כי אצלנו באזור פרדס חנה כרכור שקט.
אז עשיתי מעשה קטן, אולי כמה מעשים קטנים, אבל באמת קטנים. כתבתי הודעות בכמה קבוצות מקומיות וביקשתי עזרה עם אוכל מוכן לחג ולימים הבאים, ועם הפעלות וחומרי יצירה.
היום, ביום שאחרי הגיעה דנה, גננת לשעבר, והביאה שני ארגזים עמוסים בחומרי יצירה, מיכל ושכניה שבישלו ארוחת צהריים ענקית ל-20 משפחות, מעיין שהכינה יחד עם משפחתה והשכנים שלה מאפינים מלוחים ומתוקים, ענבר שהכינה עוגת גבינה לוטוס ספייר וחיפשה למי לתת אותה ובחרה בנו, והגדילו לעשות חברי קיבוץ גן שמואל שהכינו ארוחת חג חלבית עצומה שתספיק לאיילת ולכל החברים לכל השבוע.
אחת ההודעות ששלחתי אתמול הגיעה ללוטם, לוטם חיברה אותי לליאורה, ליאורה שלחה הודעה בתפוצת נאטו בקיבוץ. במשך שעה הם הסתובבו בקיבוץ ואספו קופסאות אוכל מכולם והגיעו עם רכב מלא בארגזים עמוסים מאחור!!! פשטידות, סלטים, מאפים, מאפינים, עוגות, לחמים, גבינות... מה שלא תרצו. לפרוק את האוטו הזה היה מחזה מרגש עד דמעות. להיווכח בשפע, בטוב, ברצון לתת ולדאוג לאחר, באנושיות.
הלוואי שהיו מזכירים לנו את כל אלה על בסיס יומיומי כמה פעמים ביום כדי שנוכל להחזיק בראש את העובדה שיש תקווה בעולם.
יש תקווה בעולם והיא מצויה בנתינה, באנשים טובים שרואים את האחר ומתגייסים למענו בעשייה. זה ההבדל כולו, אנשים שעושים מעשים טובים. אנשים פרואקטיביים.
לא צריך לשנות את העולם, מספיק מעשה אחד קטן, מספיק לשלוח הודעה שמובילה לעוד הודעה, שמובילה לסשן בישולים, שמובילה לסדר במחסן לפינוי חומרי יצירה.
זהו, זה הכל.
חג שבועות היום, בסיפור החג מסופר על רות שדבקה בחמותה נעמי וזכתה בשל כך. וזה מה שיש לנו לעשות, פשוט לדבוק זה בזה, לא להשאיר אף אחד לבד. זה עושה את כל ההבדל.
אני מאחלת לכולנו שנוכל לדאוג לאחר מתי שיש לנו את האפשרות ולא פחות חשוב מזה שנדע גם לקבל בשעת הצורך.
חג שבועות שמח
לחיי אהבה, נתינה, תקווה.
תודה לכל מי שעזר לי להפיץ את הבקשה ולכל מי שנתן משהו מעצמו, תודה לכל מי שפותח את ליבו ומתרכז במעשים חיוביים בימים האלה 🙏
גבעת חביבה جبعات حبيبه
רוח ים
Maayan Tahar




תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

נמצאו 0 תוצאות
הוספת דף
חסר רכיב