אתר גן שמואל
חסר רכיב

24.5.20. עשרים שנה ליציאת צה"ל מלבנון - yes וזילות המסר - כתב חמי סל מעין שמר

24/05/2020

24.5.20. עשרים שנה ליציאת צה"ל מלבנון וממלחמת לבנון הראשונה. נזכור תמיד את אלה שלא שבו ונתנו את חייהם מעבר לגבולה של מדינת ישראל.
תחילתה של המלחמה הארורה והמיותרת הזאת הייתה 18 שנה לפני כן עם שם מוטעה של "מבצע שלום הגליל" וביוזמת ממשלת ישראל בעקבות ניסיון ההתנקשות בשגריר ישראל באנגליה ביוני 1982.
שלושה חודשים לפני תחילתה של "מלחמת ברירה" זאת אמר ראש הממשלה מנחם בגין בכנסת את המשפט החשוב והמשמעותי: "אנחנו נלחמים היום על השלום. אשרינו שזכינו לזה. כן, יש קשיים בשלום, יש; יש מכאובים בשלום, יש; יש קורבנות למען השלום, יש; כולם עדיפים מקורבנות המלחמה!"
אותו ראש ממשלה עשה היסטוריה ביחד עם נשיא מצריים- אנואר סאדאת בחתימת הסכם השלום ההיסטורית בין ישראל למצריים בשנת 1979.
באותה השנה יוצא לאקרנים הסרט המיוחד והמרגש "שיער" המבוסס על המחזמר שעלה בסוף שנות השישים בארצות הברית כמחאה על מלחמת וייטנאם בת העשרים השנה בהם הקיזו דם ונהרגו כל כך הרבה אנשים וחיילים.

הסרט המוזיקלי והמיוחד הזה של מילוש פורמן עם כוכבי סיפורו: קלוד הופר בוקובסקי, ג'ורג' ברגר, שילה פרנקלין וחבריהם השפיע ועיצב את הדור שלנו וזה שלפנינו באמירתו הברורה והמרגשת כל כך.

כמה חבל מעליב ומביך שדווקא בימים אלו מצאו להם בחברת yes לעשות פרסומת בהשראת סצנת הסיום המצמררת של הסרט שיער. חשוב מאוד שגם לפרסומות צריך לשים גבול וקו אדום.
20 שנה ליציאת צה"ל מלבנון, לאורך כל שנות המלחמה הזאת היו מחאות רבות והפגנות גדולות נגדה שלא היו בקונצנזוס הישראלי. בשנים האחרונות לפני היציאה פעלו מספר תנועות בהובלת התנועה ליציאה מלבנון של
Yossi Beilin
ותנועת ארבע אמהות ששינו את השיח הציבורי ושהביאו ראש ממשלה אמיץ -
Ehud Barak - אהוד ברק
ליציאת חיילנו בארץ לא לנו.
Let The Sunshine In קראו המונים בארצות הברית!

תנו לשמש להעלות לבוקר להאיר, שרנו ונשיר בזעקה גדולה בישראל!

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

חסר רכיב