אתר גן שמואל
חסר רכיב

מי כתב את השיר הכי יפה של חג הביכורים? | יפתח מזור שירה עובדת

11/06/2019

אחד מהשירים היפים ביותר שנכתבו בקיבוצים לכבוד השבועות הוא ''שיר הקוצרים'' או בשמו האחר ''שירו שיר טומני הזרע''. הלחין אותו בחור צעיר בשם דניאל פקטורי שהיה חבר קיבוץ גן שמואל. פקטורי נולד בירושלים ב-3 במאי 1924. בנה של הביולוגית והמחנכת איטה פקטורית (אחותו של הבוטנאי אליעזר פקטורובסקי) ובנו החורג של הבוטנאי פרופ' אלכסנדר איג.
  
בשנת 1943 הגיע עם גדודו לקיבוץ גן שמואל במסגרת קבוצת ההשלמה הישראלית. היה מוזיקאי כשרוני ורב פעלים. ניהל את החיים המוזיקליים בקיבוץ ועבד כמורה למוזיקה. הלחין מס' שירים לשבועות ולט"ו בשבט בקיבוץ. ''שיר הקוצרים'' שלו התפרסם גם מחוץ לגבולות הקיבוץ. דניאל נרצח ב-22.08.1949 בגן מאיר בתל אביב. הניח אשה ובת. הרצח בגן מאיר הוא אירוע פלילי חמור שהסעיר את מדינת ישראל בסוף שנות הארבעים וקבע תקדים חשוב במשפט הפלילי הישראלי. ניתן לקרוא ביתר פירוט על על אירוע הרצח בערך הוויקיפדי ''הרצח בגן מאיר''.
  
האזינו לשיר הקוצרים שהלחין דני פקטורי באתר ''שירה עובדת'': לחצו על הקישור כאן
  
בברכת חג שבועות שמח
יפתח מזור
חבר צוות "שירה ע(א)ובדת"

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

איך נולד "שיר הקוצרים".

חגי ענבר | 11/6/2019

השיר הזה במקורו הוא 'שיר מוזמן'.הזמינה אותו אצל דני פקטורי ז"ל צשקה רוזנטל (אמא של שאולי), זאת ש'המציאה' את חג הביכורים , לקראת חג המחולות שנערך באמצע שנות

ה-40 של המאה הקודמת בקיבוץ דליה-כתחליף ללחן אחר של ריקוד הקוצרים.

יותר מאוחר כתב לו ארנון מגן ז"ל את המילים המוכרות ודני עיבד אותו ל-4 קולות והגיש אותו כעבודת גמר ללימודיו באקדמיה למוזיקה.

נמצאו 0 תוצאות
הוספת דף
חסר רכיב